Pattaya en Ko chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Lourens Noppe - WaarBenJij.nu Pattaya en Ko chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Lourens Noppe - WaarBenJij.nu

Pattaya en Ko chang

Door: joop

Blijf op de hoogte en volg Lourens

07 Februari 2013 | Thailand, Ko Chang Tai

Hallo luitjes, hier ons tweede verslag. Het project is ons erg bevallen, we hebben dagelijks een stukje gereden en de olifanten gewassen. Op de middagen en avonden hadden we vaak uitjes en vrije tijd. Zo hebben we op een avond in pattaya over de walking street gelopen. Eerlijk waar ik heb me nog nooit zo geschaamd als westerling. Heel veel prostitutie en dat soort dingen. Ik heb geprobeerd de oude eenzame westerse mannen te tellen, maar ik raakte al snel de tel kwijt. Misschien nog erger was de hoeveelheid russen, niet et beste uitje dus maar wel confronteren. Een leuker uitje was het uitje naar een ander olifantenkamp waar ze babyolifantjes hadden. Hier hebben we gestoeld met een jong mannetje, wat echt geweldig was. Verder heb ik de gastvrijheid van ons gastgezin erg heel erg gewaardeerd. We hoefden maar wat te vragen of ze gingen het regelen en altijd met een glimlach. Erg aardige warme mensen net als onze mahouts. Tot nu toe hebben we van hen het meest over de cultuur geleerd. Ook zijn we inmiddels wat slangen tegengekomen. De eerste was niet giftig maar wel groot het beest kroop in de motor van een auto waar je em heel moeilijk uit krijgt.. De tweede was nog een jonkie, maar was waarschijnlijk een cobra want hij verrees zichzelf. Mijn mahout heeft et beestje met een ferme tikmet een stok gedood. Hij zei tegen mij dat dat elke beet dodelijk was en dat, wanneer het een grote was geweest, hij de benen zou hebben genomen. We zijn nu op Ko chang waar we continu genieten van het uitzicht op zee vanuit ons hutje op de cliff. We kunnen hier weg zowel de zon zien opkomen als ondergaan. En gelukkig zijn we redelijk ver verwijderd van het erg toeristische gedeelte, waarvan we niet veel goeds hebben gezien en waar wederom veel russen bij betrokken zijn. Ja van russen horen we hier niet veel goeds, er schijnen zelfs rusvrije hotels en reizen te zijn wat best racistisch maar ook begrijpelijk is. Dit was het verslag, wij gaan zwemmen.. Laterss en we missen sommigen van jullie :p

Dit was joop met hartelijke groeten van ons beide.

• 07 Februari 2013 - 12:20

Marco:

Jopie! Loulou!

Goed te lezen weer dat jullie het nog helemaal naar de zin hebben. Al met al klinkt het, zoals verwacht natuurlijk, als een geweldige ervaring, geniet ervan! Dat waren jullie namelijk vast niet al van plan, ik denk ik noem het maar even. ;)

Ik kijk uit naar het volgende verslag! Groetjes!

• 08 Februari 2013 - 13:03

Anita N.:

Leuk verhaal! Dat toerisme lijkt me shocking... heb er wel eens een documentaire over gezien, ranzig. Klinkt verder als supermooi land!! Ben heel benieuwd hoe het echt backpacken bevalt :) Liefs

• 08 Februari 2013 - 19:30

Peter En Net:

Ha joop en lous. Tja! Wat zullen we zeggen? Thailand staat op een bepaalde manier bekend. Het lijkt ons echt niet gemakkelijk om daar niet mee geconfronteerd te worden: je kúnt er niet omheen en je kunt je ogen er niet voor sluiten! En de realiteit is nog harder dan wanneer je dingen op tv ziet.
    We zijn benieuwd of jullie ook een andere kant van Thailand zullen zien, behalve natuurlijk de olifantjes! Want die waren schattig, begrijpen we.
    Bedank jullie gastgezin namens ons;-).
    Heb een fijne reis verder en houd zélf ook een stok of ander dodelijk wapen bij de hand voor het geval je een gevaarlijk beest op je weg treft.

• 11 Februari 2013 - 11:12

Roelfke:

Haha, ja ik begrijp dat jullie me missen. Niet zo sissie!!
    Hebben jullie ook foto's van dat baby olifantje, of is dat die olifant die jullie treiterden (zie facebookreactie). Of ik heb deze site nog niet goed genoeg bekeken. Gaaf man je verhaal Joop. Leuk om te lezen, leuke schrijfstijl. Wat betreft de prositiuees, Try to resist! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.

• 12 Februari 2013 - 13:52

Ome Teun En Tante Doete:

Hoi Joop en Lourens
    Twee prachtige verslagen van jullie reis
    Nog een fijne reis verder en maar voorzichtig met alles
    Groeten ome Teun en tante Doete

• 12 Februari 2013 - 18:47

Jacob:

hoi joop en lourens. ik probeer het nog eens. tot nu toe lukt de reactie niet. Mooie foto's gezien bij Taeke op facebook. Jammer dat er ook zoveel slechte recreanten zijn. Veel plezier de komende weken. groet Heit.