Bangkok & Pattaya. Hangover2 meets Dombo - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Lourens Noppe - WaarBenJij.nu Bangkok & Pattaya. Hangover2 meets Dombo - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Lourens Noppe - WaarBenJij.nu

Bangkok & Pattaya. Hangover2 meets Dombo

Door: Lourens

Blijf op de hoogte en volg Lourens

31 Januari 2013 | Thailand, Pattaya

Halloo beste volgelingen!

Na alle kritieken over de lengte van vorig bericht bij deze een ietrs langere update.:) De vorige was slechts om sommigen van jullie gerust te stellen met onze veilige aankomst.

Zoals jullie dus al begrepen zijn we veilig en wel aangekomen op bangkok airport. Na een korte tusssenstop op Phuket kwamen we aan rond een uur of 11. Heel prettig was het contrast van een besneeuwd Brussel met een zonovergoten en verstikkend warm Bangkok.
Hiervandaan regelden we een taxi die ons snel bij on Saiphapae hostel bracht in het centrum. Pal naast de ow zo beroemde Hangover 2 toren. Hier kwamen we terecht op een 10 persoons kamer wat heel leuk is omdat je zo heel makkelijk andere backpackers ontmoet die in hetzelfde schuitje zitten en waar je dus goed mee kan optrekken.
Wat ons al snel opviel is dat hoe avontuurlijk we onszelf ook vinden.. Het kan altijd avontuurlijker blijkbaar. Zo veel verhalen van andere mensen die al maanden en sommigen zelfs jaren onderweg zijn.

De eerste dag in Bangkok hebben we rustig aan gedaan. lekker de jetlag eruit slapen. We hebben wel lekker op straat gegeten, Ducksoup. De groep waarmee wij opgetrokken hebben ging die avond stappen in de uitgaansstraat van Bangkok. Wederom een bekende plaats als je de Hangover2 gezien hebt:).

Na twaalf uur als een blok geslapen te hebben, hebben we met zn tweeen de stad verkend. De grote rivier die door Bangkok stroom is een beetje de slagader van de stad waar veel boten zowel bewoners als touristen van het financiele centrum naar het culturele centrum vervoeren. Hier hebben we Wat Alung, en de liggende Boeddha bekeken. We waren net te laat voor The Royal Palace want die ging net dicht. Waarschijnlijk zullen we dit in onze laatste week doen. We werden vanaf daar wel in een tuktuk gewduwt door een gast die ons dacht te helpen. deze tuktuk bracht ons bij een piertje waar je een privebootje kon huren die je door de "buitenwijken" van het centrum van Bangkok vaarde. Een hele leuke manier om dat ook eens te bekijken.
Die avond zijn we met een wat grotere groep wezen eten. Iedereen in Thailand eet op straat. Je kan hier dus voor 40-50 Baht een goeie maaltijd eten. dit komt neer op een dikke euro. Het risico echter is dat niet elke tent even lekker eten serveert:P Een soort dikke slijmerige noedelsoep die nog tot laat in de avond in je maag loopt door te pruttelen was niet een heel groot succes en ook zweetsokkenvlees was niet het beste wat we ooit gegeten hebben. Mrja als je honger hebt dan zul je wel moeten.
Om een uur of 11 zijn we met een groep de stad in gegaan. Een aantal nederlanders, twee engelsen, een protugees en een amerikaan. Van alle markten thuis. heel gezellig dus. Wij zijjn beide niet uitgaansbeesten, maar we zijn er vrij zeker van dat Bangkok een zeer bijzondere stad is om uit te gaan.. de welbekende ladyboys zijn overal te vinden en er worden je dingen aangeboden waar je liever niet te lang over na blijft denken..:P Om halfv 5 kwamen we weer in het hostel aan. doodvermoeid, maar we hebben ons zeker vermaakt.

Onze laatste echte dag in Bangkok hebben we besteed door Chinatown op te zoeken. Dit was blijkbaar heel meoeilijk, maar na een tijdje gezocht te hebben zijn we er uiteindelijk toch goed terecht gekomen. Het is eigenlijk niets anders dan een stukje china in bangkok. veel kraampjes en kleine weggetjes met veel te veel mensen. Vanaf daar zijn we richting het hostel gelopen. dit was ongeveer een wandeltocht van 5-6 uur. Heel leuk om op die manier de stad te bekijken. Vooral niet de grote wegen gebruikt maar iver door steegjes en kleine wegen. Zo zie je veel meer van het echte leven van Bangkok en Thailand. En niet zozeer alleen maar mooie tempels met veel te veel toeristen.
Onderweg zijn we ook wat tempels tegengekomen die niet bekend zijn bij toeristen. en we hebben nog gevolleybald met een groep kinderen die hun eigen sportschooltje hadden onder de highroad van Bangkok. Niet geheel eerlijk aangezien we minstens 2 koppen groter waren maar dat mocht hun pret niet drukken. Aan het eind van de avond hebben we nog pizza gegeten en ee paar films gekeken met diezelfde groep mensen.

De 30ste was onze allerlaatste dag. we zouden worden opgepikt bij het hostel door iemand van de olifantencommunity. Hij zou 12 uur aankomen. we werden om 10 uur wakker4 en 5 over 10 stond er al iemand voor de deur, omdat die gast er al was. ook wel bijzonder want in de meeste landen komt men juist eerder 2 uur te laat. Dus wij snel onze tassen pakken en 3 uur later waren we in Pattaya.
Hier wonen we in een mooi huisje met zn tweeen. Heel erg luxe in een beveiligd dorp. Een paar straten verder staat het huis waar andere vrijwilligers en de mensen van de olifanten wonen. Hierkunnen we altijd terecht om wat eten te halen of gezellig willen doen. Verder wordt er vpoor ons gekookt en worden we van alle gemakken voorzien:)

Vandaag zijn we na in een nieuw bed geslapen te hebben voor het eerst naar de olifanten gebracht. Hier moesten we eerst deelnemen aan een ceremony, waarin gebeden werd voor de komenende week ofzo we wisten niet helemaal zeker wat er allemaaal gebeurde, maar er kwamen varkenshoofden in voor.
Daarna werden we voorgesteld aan onze eigen Mahout, oftewel begeleider/olifantenmannetje. Door hun worden we geleerd hoe met de olifant om te gaan en hoe hem te commanderen.
Mijn (lourens) olifant heet Boangang en Joop zijn olifant heet Wu' n Too of zoiets. Voor de duidelijkheid. We schrijven om en om een bericht ongeveer per week 1. dus volgend bericht komt van Joop.
Het is echt een heel bijzondere ervaring om zo'n olifant te besturen door puur wat woorden te roepen. zo betekent Hau: stop Hue: go Hoi: back Maah: come Bon Tsun: slurf omhoog Kha Tsun: been omhoog zodat je die als trap kunt grbuiken om de olifant op te komen. Per dag zullen we meer dingen leren en verder mogen lopen met de olifantenh. ZO gaan we ze ook wassen en eten geven etcetera.

We blijven hier tot 6 februari dan gaan we richting Koh CHang. Waarschijnlijk zullen we rond die tijd een nieuw berichtje plaatsen.
De meeste foto's komen op Facebook te staan en een aantal zetten we op deze site.

Hoop dat jullie er een beetje van kunnen genieten. Wij in ieder geval mwel ;)

Sawatikap

• 31 Januari 2013 - 10:36

Anita N.:

Jaaaa oh man ik vind het een mooi verhaal :) Klinkt nu al super. Heel erg leuk om wekelijks wat van jullie te horen.

Ik wil ook een olifantenmannetje!

• 31 Januari 2013 - 12:26

Djoeke:

Heeeeel vet jongens!

• 31 Januari 2013 - 13:09

Gerjan:

Mooi bericht, Koh Chang is gaaf. Weet je al waar je naartoe gaat op Koh Chang? Siam Hut bij Lonely beach is echt een aanrader, voor 380 Bath een hut op het strand :) Scooter huren en het eiland bekijken of lekker op het strand liggen of beide, prachtbestemming.

• 31 Januari 2013 - 21:45

Jepa:

Wat een hoop indrukken . Geniet ervan, en blijf schrijven. Dat is nu voor ons leuk, en later voor jullie als herinnering.
    Wij gaan nu een midweekje naar de Moezelstreek. Heel wat ander maar ook leuk.
    Groetjes voor jullie beiden.
    Jepai

• 31 Januari 2013 - 23:35

Mams:

Ha jongens, de eerste week zijn jullie goed doorgekomen. Altijd goed. De trip met de olpfamten lijkt me echt heel mooi en speciaal.
    Ik heb Sawatikap gegoogled, De groeten trug dus!!

Oant sjen

• 02 Februari 2013 - 18:52

Simon En Loegk:

Haaay:) Sawatikap (want ik neem aan dat dat ook hallo betekent..?

Wat een leuk verhaal, gave foto's. Ben benieuwd naar de olifanten. De lengte van dit bericht is goed. precies goed:) Leuk te horen dat jullie het naar jullie zin hebben en mensen leren kennen. Hoe chill om van alles voorzien te worden. Dat er wordt gekookt etc. NICE. Hoe jullie nu leren met een olifant to communiceren, zo zijn wij geweldig trots met onze nieuwe lamp die hangt... hahah, ieder zijn ding:)

We zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal. Zet 'm op Joop:)

Liefs,
    Simon en Loegk

• 06 Februari 2013 - 20:08

Memmer En Heit:

Ha joop en lourens, na jullie bericht van vorige week met zoveel leuke gebeurtenissen, zijn we wel een beetje gerustgesteld.) Volgens geart die nu bij ons zit, zijn jullie onderweg naar watervaleiland. Nou joop, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen op digitaal schrift...veel plezier voor jullie allebei!